Blog

Keywords: measles;baby;illness;child;fever;disease;ill;exanthema;roseola;human;sudden;rose;tiny;day;herpesvirus;small;three;six;virus;rush;rash;sixth;parents;love;support;talisman;toy;caucasian

Trzydniówka – jak sobie z tym poradzić?

Czym jest rumień nagły i jak przeciwdziałać jego objawom?

Trzydniówka jest powszechną chorobą wieku dziecięcego. Występuje najczęściej u młodych pacjentów do 24 miesiąca życia (większość przypadków), chociaż zdarzają się przypadki występowania do 36 miesiąca życia. Przyczyną schorzenia jest zakażenie drogą kropelkową wirusami HHV6 i HHV7 (human herpesvirus 6 i 7). Częstym źródłem zakażenia są dzieci chore na trzydniówkę, bądź te świeżo po chorobie.

Objawy

Trzydniówka charakteryzuje się nagłym skokiem temperatury ciała. Dziecko wcześniejszego dnia zdrowe budzi się rozpalone z wysoką gorączką. Sporym utrudnieniem jest fakt, że nic nie zapowiada nagłego ataku choroby. Temperatura może sięgać 39–40°C. W objawach nie występuje kaszel czy katar. Stan gorączkowy mija samoistnie mniej więcej po trzech dniach, choć niekiedy przeciąga się do czterech.

Jak przeciwdziałać?

Nie ma szczepionek ani skutecznych metod unikania wirusa. Jeśli nawet istnieją podejrzenia występowania trzydniówki nie należy stawiać samemu diagnozy. Dziecko powinien zbadać lekarz, żeby wykluczyć inne infekcje. W trakcie przebiegu choroby można jedynie ulżyć dziecku próbując obniżyć jego temperaturę. W przypadku stwierdzenia trzydniówki Pediatra udzieli Państwu porad jak skutecznie obniżać gorączkę i wypisze odpowiednie lekarstwa by pomóc pacjentowi.

Potrzebna konsultacja z lekarzem?

W naszej klinice dziecięcej Kids Clinic możecie państwo umówić się na wiztę z pediatrą wypełniając formularz rejestracji on-line Pediatra lub dzwoniąc pod numer: 510 935 395.