Badanie wykonuje

Badanie obrazowe płuc bez szkodliwego promieniowania RTG.

Badanie USG płuc u dziecka umożliwia:

– diagnostykę i leczenie schorzeń układu oddechowego zarówno ostrych (np. zapalenie oskrzeli, płuc), jak i przewlekłych.
– ocena wad wrodzonych płuc.

Diagnostyka obrazowa to sposób diagnozowania chorób już na wczesnym etapie ich rozwoju, a także monitorowania postępów leczenia. USG płuc dzieci wykonuje się najczęściej przy stwierdzeniu objawów kaszlu o nietypowym pochodzeniu, niepoddającego się leczeniu przeziębienia, a także przy podejrzeniu zapalenia płuc.

Koszt badania

– USG płuc dziecka: 150zł

Badania USG dzieci - Kalisz

Jak przeprowadza się to badanie?

W naszej klinice w Kaliszu przeprowadzamy USG płuc u dzieci przy wskazaniu lekarza prowadzącego. To diagnostyka, przy której dokonujemy wszelkich starań, by była bezbolesna, a także nie wymagała specjalnego przygotowania pacjenta. Po nałożeniu specjalnego żelu ultrasonograficznego na klatkę piersiową małego pacjenta sonduje się ten obszar specjalną głowicą, a powstający w wyniku tej czynności obraz obserwuje się na monitorze.

Kiedy warto przeprowadzić USG płuc?

Tego rodzaju diagnostykę przeprowadza się na wyraźne polecenie specjalisty, u którego leczy się mały pacjent. Jej celem jest dostrzeżenie objawów niewykrywalnych osłuchowo, czyli przy użyciu stetoskopu, na obszarze płuc. Ultrasonografia to badanie tkanek miękkich, które pozwala zaobserwować wyraźne zmiany anatomiczne występujące w obrębie tego organu. Oferta USG płuc jest również dostępna dla mieszkańców pobliskich miejscowości, takich jak:

• Pleszew,
  • Ostrów Wielkopolski,
  • Turek,
  • Jarocin,
  • Sieradz,
  • Konin.

Dzięki przeprowadzeniu badania w odpowiednich, przyjaznych dla dziecka warunkach, możliwe jest uzyskanie bardzo dokładnego, wyraźnego obrazu, który pozwoli lekarzowi prowadzącemu na ocenę stanu płuc pacjenta. Wykonująca je osoba cechuje się bardzo empatycznym, życzliwym nastawieniem, które dzieci lubią, dzięki czemu ultrasonografia powinna przebiegać szybko, sprawnie i bezstresowo, co jest nie bez znaczenia w przypadku dziecięcej diagnostyki. Specjalista tłumaczy również rodzicom, co widać w badaniu USG płuc dziecka, aby rozumieli stan jego zdrowia i mogli zapewnić mu jak najlepszą opiekę. Ten rodzaj diagnostyki możliwy do wykonania jest w Kids Clinic – szybkie i celne rozpoznanie choroby, którego staramy się dokonać, to jedyny sposób, aby móc skutecznie z nią walczyć.