Opis zabiegu

Kriochirurgia to niefarmakologiczna technika kontrolowanego  zastosowania niskich temperatur w celu zniszczenia tkanek. Polega ona na krótkotrwałym kontakcie skóry pacjenta z medium gazowym o temperaturze w zakresie od -180 °C do -110 °C. Stanowi skuteczną i wydajną metodę leczenia szerokiego zakresu schorzeń kardiologicznych, dermatologicznych, okulistycznych, ginekologicznych, onkologicznych, neurologicznych i urologicznych. Kriochirurgia skóry stała się powszechnie wykonywaną procedurą ambulatoryjną ze względu na jej bezpieczeństwo, skuteczność, niski koszt, łatwość użycia, brak konieczności wstrzykiwania środków znieczulających oraz dobre wyniki kosmetyczne.

Koszt zabiegu

– Kriochirurgia – 280 zł

kids-clinic-temp

Poza niemelanocytowymi nowotworami skóry i stanami przedrakowymi kriochirurgia ma szerokie zastosowanie w leczeniu nienowotworowych schorzeń skóry, takich jak:

• brodawki wirusowe,
  • mięczak zakaźny,
  • zmiany naczyniowe,
  • brodawki łojotokowe,
  • włókniaki (miękkie i twarde),
  • bliznowce,
  • blizny przerosłe,
  • kłykciny kończyste,

szereg wielu innych chorób dermatologicznych, gdzie może być leczeniem wspomagającym.

Przeciwwskazania do kriochirurgii stanowią nowotwory o nieokreślonych marginesach, raki podstawnokomórkowe lub kolczystokomórkowe o cechach wysokiej złośliwości, współistnienie jednostek chorobowych, których zaostrzenie może być spowodowane miejscowym obniżeniem temperatury (pokrzywka z zimna, krioglobulinemia, objaw Raynauda) oraz wcześniejsze, nasilone niepożądane reakcje miejscowe lub nadwrażliwość na ciekły azot. Także schorzenia i procedury terapeutyczne, które uniemożliwiają prawidłowe wygojenie odczynu po zamrożeniu (autoimmunologiczne choroby tkanki łącznej, choroby hematologiczne, piodermia zgorzelinowa) są przeciwwskazaniem do zabiegów.

Potencjalne działania niepożądane obejmują ból utrzymujący się do kilkunastu minut po zamrożeniu tkanki, powstanie pęcherzy lub obrzęku w miejscu wykonania zabiegu czy wydłużenie gojenia do 4-6 tygodni. Rzadziej występujące powikłania zabiegu, które mogą pojawić się po pewnym czasie to: przebarwienia pozapalne lub hipopigmentacja, prosaki, odwracalne zaburzenia czucia bólu, zimna i dotyku w obrębie mrożonej zmiany czy blizny zanikowe.

Zabiegi kriochirurgiczne powinny być poprzedzone oceną dermoskopową zmian wykonaną przez specjalistę dermatologa, który podejmie decyzję o możliwości i zakresie wymrażania zmian skórnych.

Centrum Zdrowia Dziecka Kids Clinic świadczy szeroki zakres usług. Między innymi, oferuje pacjentom procedury kriochirurgiczne. Zainteresowani mogą zapisać się na konsultację oraz zabiegi w naszej kaliskiej placówce.

Kriochirurgia dermatologiczna Kalisz

Ważne miejsce na liście przeprowadzanych procedur zajmuje kriochirurgia. Technika wyróżnia się licznymi zaletami, w tym minimalną inwazyjnością, krótkim czasem trwania oraz wysoką skutecznością. Przy jej zastosowaniu można wyeliminować zmiany skórne różnego pochodzenia.

Miejscowe wymrażanie zmienionych chorobowo tkanek to zabieg bezpieczny, przynoszący szereg korzyści. W niektórych przypadkach wymaga kilkukrotnego powtarzania. Przykładowo, dotyczy to pacjentów borykających się z brodawkami wirusowymi (kurzajkami). Wykonujemy usługi w ramach kriochirurgii m.in. u osób z ziarniniakami oraz przebarwieniami skórnymi. Na usuwanie zmian skórnych zapisują się do nas pacjenci z plamami starczymi oraz rogowaceniem słonecznym.

W niektórych przypadkach istnieje możliwość przeprowadzenia procedury kriochirurgicznej u osób z rakiem podstawno-komórkowym.

Nowoczesny zabieg kriochirurgiczny Kalisz

W ofercie centrum sukcesywnie pojawiają się kolejne innowacyjne świadczenia medyczne. Szczególnie prężnie rozwija się u nas kriochirurgia Kalisz to miejscowość, w której przyjmujemy pacjentów chcących poddać się tego rodzaju zabiegom. Specjaliści zajmujący się usuwaniem zmian przy użyciu niskiej temperatury posiadają odpowiednie certyfikaty. To doświadczeni lekarze o wysokich kwalifikacjach.