Ortopedia również dla dorosłych

Jeden z naszych czołowych lekarzy, specjalista ortopedii Pan Adam Kowalczyk który do tej pory prowadził poradnie preluksacyjną w KidsClinic . W związku z dużym zainteresowaniem zaczął przyjmować również osoby dorosłe. Więcej informacji na temat Pana Adama znajdziecie Państwo w zakładce Specjaliści. Zapraszamy na konsultacje ortopedyczną w każdą sobotę.

Ortopeda dla osób dorosłych w KidsClinic Kalisz

Specjalista Ortopedii lek. Adam Kowalczyk

Usługi:

• Diagnozowanie chorób i urazów związanych z narządem ruchu
  • Zlecanie i interpretowanie badań,
  • Profilaktyka,
  • Porady w zakresie rehabilitacj
  • Badania USG stawu kolanowego
  • Preluksacja czyli USG stawów biodrowych u niemowląt

Metody zwalczania bólu

• PRP-OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE – Metoda iniekcji osocza bogatopłykowego polega na wykorzystaniu możliwości regeneracyjnych naszego organizmu. Osocze bogatopłykowe otrzymywane jest z krwi pacjenta poprzez odpowiednią separację płytek krwi oraz ich zagęszczenie w specjalnym urządzeniu, zwanym wirówką. Dzięki temu stężenie jest kilka do kilkanaście razy wyższe niż w krwi obwodowej pacjenta. Następnie aktywuje się płytki krwi i podaje się przygotowany preparat w miejsce zmienione chorobowo czasem pod kontrolą USG.
  • WISKOSUPLEMENTACJA – ZABIEGI KWASEM HIALURONOWYM NA CHOROBY ZWYRODNIENIOWE STAWÓW – Wiskosuplementacja stosowana w Przychodni Kids Clinic opiera się na wstrzyknięciu kwasu hialuronowego do stawu. Powoduje on zwiększenie lepkości oraz elastyczności płynu maziowego. Po zabiegu poprawia się zdolność amortyzacji a także smarowania a więc zmniejsza się „tarcie” i znikają dolegliwośći bólowe stawów. Na efekt czeka się do kilku tygodni po zabiegu. Wbrew pozorom kwas hialuronowy nie jest lekiem przeciwbólowym. Jego głównym zadaniem jest poprawa jakości płynu maziowego.
  • BLOKADA BÓLU STERYDEM PRZECIWZAPALNYM – Podanie do Szczeliny stawu, odpowiedniej dawki sterydu, którego zadaniem jest zmniejszenie stanu zapalnego w obrębie tkanek.

W 2009 ukończył Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. W latach 2010-2016 pełnił funkcje rezydenta na Oddziale Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu w Wielospecjalistycznym Szpitalu Miejskim im. Józefa Strusia w Poznaniu. Specjalista w zakresie ortopedii i traumatologii narządu ruchu.

Leczone dolegliwości

choroby stawu biodrowego, ból biodra, biodro trzaskające, ból pachwiny, ból kolana (usg Kolan) ,kolana szpotawe, kolana koślawe, uszkodzenia więzadeł, paluch koślawy, zespół cieśni nadgarstka, zespół de Quervaina, palec trzaskający, choroby ścięgien, uszkodzenia ścięgien, urazy, stany pourazowe,,ograniczenie ruchomości, choroba zwyrodnieniowa stawu biodrowego, choroba zwyrodnieniowa stawu, kolanowego, ból stopy, usg bioderek u niemowląt