Wiskosuplementacja

WISKOSUPLEMENTACJA – ZABIEGI KWASEM HIALURONOWYM NA CHOROBY ZWYRODNIENIOWE STAWÓW

Jaki kwas hialuronowy stosujemy w Kids Clinic?
2,2 % o obj. 2 ml - 300zł
Posiada on , jako jeden z niewielu na polskim rynku wysokie stężenie kwasu. Lekarz specjalista – ortopeda, decyduje o ilości iniekcji jednak liczba ta oscyluje w granicach 3-5 iniekcji.

2,5% o obj. 4,8 ml - 600zł
Jest to ampułkostrzykawka, która zawiera bardzo dużą ilość kwasu, dlatego też podawana jest tylko raz (jedna iniekcja). Tylko do stawu kolanowego

Choroby zwyrodnieniowe stawów dotykają około 20 % społeczeństwa. Co raz częściej nie są to tylko starsi ludzie, ale osoby już około 40 r.ż. Choroba zwyrodnieniowa stawów objawia się przede wszystkim zaburzeniem ilościowym i jakościowym chrząstki stawowej. W chrząstce nie ma naczyń krwionośnych czy limfatycznych. Rolę odżywczą pełni tu płyn stawowy, który odżywia chrząstkę w procesie dyfuzji.

Co to jest hialuronian?
W płynie stawowym występuje hialuronian, który jest związkiem łączącym cząsteczki wody i nadającym stawom odpowiednią ruchomość i sprężystość. Dzięki niemu nasze stawy mogą funkcjonować prawidłowo.

Wiskosuplementacja - zabiegi kwasem hialuronowym
Wiskosuplementacja stosowana w Przychodni Kids Clinic opiera się na wstrzyknięciu kwasu do stawu. Powoduje on zwiększenie lepkości oraz elastyczności płynu maziowego. Po zabiegu poprawia się zdolność amortyzacji a także smarowania a więc zmniejsza się „tarcie”i znikają dolegliwośći bólowe stawów. Na efekt czeka się do kilku tygodni po zabiegu. Wbrew pozorom kwas nie jest lekiem przeciwbólowym. Jego głównym zadaniem jest poprawa jakości płynu maziowego.

Zalety wiskosuplementacji
Główną zaletą zabiegu wiskosuplementacji jest bezbolesność iniekcji. Po zabiegu pacjent może normalnie wrócić do domu. Nie ogranicza on mobilności pacjenta. Różnica odczuwana przez pacjenta występuje już po kilku dniach.

Kids Clinic